Τέλος το WhatsApp

Τέλος το WhatsApp

Το WhatsApp θα πάψει σύντομα να λειτουργεί σε εκατομμύρια παλαιότερα smartphone. 40 διαφορετικά μοντέλα αναμένεται να επηρεαστούν από την 1η Νοεμβρίου. Αυτό συμβαίνει επειδή κυκλοφόρησαν στο iOS 9, ενώ προβλέπεται ότι το Whatsapp θα λειτουργεί μόνο σε iOS 10 ή νεότερη έκδοση.

Πολλά δημοφιλή τηλέφωνα Android θα χάσουν την πρόσβαση, συμπεριλαμβανομένου του Samsung Galaxy S3 και του Huawei Ascend Mate.

Για την Apple, επηρεάζεται το iPhone 4 ή παλαιότερο.

Η πρόσβαση επίσης θα κλειδωθεί για το iPhone 6S, το iPhone 6S Plus ή το iPhone SE (2016), μέχρι να γίνει ενημέρωση στο iOS 15 – την πιο πρόσφατη έκδοση – και να διατηρηθεί η πρόσβαση στο WhatsApp.

Οι εταιρείες τεχνολογίας σταματούν τακτικά να υποστηρίζουν παλαιότερες συσκευές.

Η Google έκανε ακριβώς αυτό με παλιά τηλέφωνα Android για το Gmail, το YouTube και τους Χάρτες Google .

Τέλος το WhatsApp: Επόμενα κορυφαία μοντέλα

Για χρήστες Android, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί Android 4.1 ή μεταγενέστερη έκδοση.

Και για χρήστες iPhone, το iOS 10 ή νεότερη έκδοση.

Αν το τηλέφωνο είναι συμβατό με αναβαθμίσεις Android που δεν έχουν γίνει:

Μεταβείτε στο μενού Ρυθμίσεις και ελέγξτε για να δείτε ποια έκδοση Android εκτελείται.

Εάν υπάρχει διαθέσιμη επιλογή ενημέρωσης, πατήστε για να συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε το Whatsapp.

«Μερικές φορές οφείλεται δεν είναι οικονομικά αποδοτικό να διατηρούμε τις εφαρμογές να λειτουργούν σε πολύ παλιές εκδόσεις λογισμικού iOS ή Android», αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.

Η χρήση ξεπερασμένου λογισμικού μπορεί επίσης να αποτελεί τεράστιο κίνδυνο ασφάλειας – επομένως η ενημέρωση ή και αναβάθμιση τελικά επιβάλλεται.

Τέλος το WhatsApp: Σάλος και πρόστιμο – Αγωνία για τους χρήστες

Μπελάδες και μάλιστα σοβαρούς έχει το Whats App, καθώς δέχτηκε πρόστιμο «μαμούθ», με τους χρήστες να ανησυχούν για τα δεδομένα τους! Δείτε στο xristika.gr τι έχει συμβεί…

Πρόστιμο ύψους 225 εκατ. ευρώ επέβαλε η αρχή προστασίας δεδομένων της Ιρλανδίας για παραβίαση κανόνων ιδιωτικότητας/ προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Όπως υπογραμμίζεται σε σχετικό δημοσίευμα του BBC, πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβάλει η Irish Data Protection Commission και το δεύτερο υψηλότερο στο πλαίσιο των κανόνων GDPR.

Σημειώνεται πως το Facebook – όπου ανήκει το WhatsApp – έχει τα ευρωπαϊκά κεντρικά του στην Ιρλανδία, και η αρμόδια ιρλανδική αρχή είναι αυτή που είναι επιφορτισμένη με την επίβλεψη των δραστηριοτήτων του τεχνολογικού κολοσσού στην Ευρώπη.

WhatsApp: Θα ασκήσει έφεση
Το Whats App εξέφρασε τη διαφωνία του ως προς την απόφαση και την αυστηρότητα του προστίμου, και σχεδιάζει να ασκήσει έφεση.

Το πρόστιμο αφορά σε μια έρευνα που είχε αρχίσει το 2018 σχετικά με το εάν το WhatsApp έχει επαρκή διαφάνεια ως προς το πώς διαχειρίζεται τα δεδομένα και πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του.

Όπως σημειώνει το BBC, η υπόθεση αφορούσε σε ζητήματα πολύ τεχνικού χαρακτήρα, μεταξύ των οποίων και το αν το WhatsApp παρέχει επαρκείς πληροφορίες σε χρήστες σχετικά με το πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα τους και εάν οι πολιτικές/ κανόνες ιδιωτικότητάς του ήταν επαρκώς σαφείς.

Οι κανόνες αυτοί έχουν επικαιροποιηθεί πολλές φορές. Εκπρόσωπος της εταιρείας διαβεβαίωσε ότι το WhatsApp δεσμεύεται να παρέχει μια ασφαλείς υπηρεσίες.

Τέλος το WhatsApp: Προσοχή στο μήνυμα που αδειάζει το λογαριασμό

Παράλληλα και στις εφαρμογές επικοινωνίας έχουν περάσει πλέον οι απατεώνες, οι οποίοι με ένα μήνυμα μπορούν να αδειάσουν το τραπεζικό μας λογαριασμό, όπως γίνεται στο WhatsApp!

Το δεύτερο τρίμηνο του 2021, εν μέσω συνεχούς διαταραχής στις αλυσίδες εφοδιασμού και τις υπηρεσίες ταχυδρομείου, οι απατεώνες προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν αυτό το γεγονός για να κλέψουν χρήματα και στοιχεία πιστωτικών καρτών σύμφωνα με το Kaspersky.

Από πέρυσι, οι απατεώνες εκμεταλλεύονται τη διακοπή στις παραδόσεις για να πείσουν τους χρήστες να ανοίξουν phishing links.

Αυτό το τελευταίο τρίμηνο, όχι μόνο συνεχίστηκε αυτή η τάση, αλλά οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο έχουν γίνει πιο έμπειροι στην προσαρμογή των spam emails τους ανάλογα με την εκάστοτε χώρα.

Οι χρήστες αντιμετώπισαν μια αύξηση στα τιμολόγια σε διάφορες γλώσσες που ζητούσαν χρήματα που σχετίζονται με οτιδήποτε, από τελωνειακούς δασμούς μέχρι έξοδα αποστολής.

Με αυτά τα μηνύματα, τα θύματα συχνά μεταφέρονται σε έναν πλαστό ιστότοπο, όπου κινδυνεύουν όχι μόνο να χάσουν χρήματα αλλά και να μοιραστούν στοιχεία τραπεζικής τους κάρτας.

Οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο δημιούργησαν επίσης ιστότοπους που υποτίθεται ότι προσέφεραν στους ανθρώπους την ευκαιρία να αγοράσουν δέματα που δεν μπορούσαν να φτάσουν στους παραλήπτες για τους οποίους προορίζονταν.

Τέτοιες ιστοσελίδες δημιουργήθηκαν με τη μορφή της λοταρίας.

Οι χρήστες δεν γνώριζαν το περιεχόμενο του πακέτου. Υπέβαλλαν προσφορά με βάση το βάρος του πακέτου που – αν «κέρδιζαν» – δεν έφτανε ποτέ, ακόμη και μετά την πληρωμή της προσφοράς που κέρδισαν.

Ένα άλλο νέο κόλπο από απατεώνες το τελευταίο τρίμηνο αφορούσε ανεπιθύμητα μηνύματα στο WhatsApp που ζητούσαν μικρά χρηματικά ποσά.

Αυτές οι απάτες περιλάμβαναν πολλά διαφορετικά σχήματα. Κάποιος ζήτησε από τους χρήστες να κάνουν μια έρευνα σχετικά με το WhatsApp και να στείλουν μηνύματα σε πολλές επαφές για να λάβουν ένα βραβείο.

Ένας άλλος δήλωσε ότι οι χρήστες έχουν ήδη κερδίσει ένα μεγάλο έπαθλο – το μόνο που έπρεπε να κάνουν για να το παραλάβουν είναι να πληρώσουν μια μικρή αμοιβή.

Μια ακόμη απάτη εκμεταλλεύτηκε τη συζήτηση γύρω από τη νέα πολιτική απορρήτου του WhatsApp που επέτρεψε την ανταλλαγή πληροφοριών με το Facebook.

Οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο δημιούργησαν ψεύτικους ιστότοπους που προσκαλούν τους χρήστες να συνομιλήσουν στο WhatsApp με «όμορφους ξένους».

Ωστόσο, κάνοντας κλικ στο link προς το chat room, το πιθανό θύμα προσγειώνεται σε μια πλαστή σελίδα σύνδεσης στο Facebook – και κινδυνεύει να δώσει τα προσωπικά του στοιχεία. Οι χρήστες έλαβαν επίσης συνδέσμους για πλαστές εφαρμογές messenger WhatsApp, θέτοντάς τους σε κίνδυνο λήψης κακόβουλου λογισμικού.

«Όπως και στο παρελθόν, βλέπουμε τους επιτιθέμενους να εκμεταλλεύονται νέες τάσεις και διαταραχές για να κλέψουν χρήματα και στοιχεία, είτε πρόκειται για αυξανόμενη χρήση εφαρμογών messenger είτε για συνεχιζόμενο πρόβλημα με την παράδοση αλληλογραφίας εν μέσω πανδημίας.

Τα συστήματα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας και phishing εξακολουθούν να είναι μερικοί από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους εκκίνησης επιτυχημένων επιθέσεων επειδή παίζουν με τα ανθρώπινα συναισθήματα.

Το καλύτερο που μπορούν να κάνουν οι χρήστες είναι να είναι επιφυλακτικοί για τυχόν απροσδόκητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και να είναι προσεκτικοί με τα κλικ σε συνημμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή links – πηγαίνετε απευθείας στον ιστότοπο», σχολιάζει η Tatyana Shcherbakova, Senior Web Content Analyst στην Kaspersky.

Για να μην πέσετε θύμα αντίστοιχων απατών, οι ειδικοί της Kaspersky συνιστούν:

Ελέγξτε κάθε link πριν κάνετε κλικ. Τοποθετήστε τον δείκτη του ποντικιού πάνω του για προεπισκόπηση της διεύθυνσης URL και αναζητήστε λανθασμένη ορθογραφία ή άλλες παρατυπίες.

Ακόμα κι αν ένα μήνυμα ή email ήρθε από έναν από τους καλύτερους φίλους σας, θυμηθείτε ότι οι λογαριασμοί τους θα μπορούσαν επίσης να έχουν παραβιαστεί. Μείνετε προσεκτικοί σε κάθε περίπτωση. Ακόμα κι αν ένα μήνυμα φαίνεται φιλικό, αντιμετωπίστε τα links και τα συνημμένα με προσοχή.

Είναι καλύτερα να μην ακολουθείτε καθόλου συνδέσμους από email. Αντ’ αυτού, μπορείτε να ανοίξετε μια νέα καρτέλα ή παράθυρο και να εισαγάγετε χειροκίνητα τη διεύθυνση URL της τράπεζας ή του άλλου προορισμού σας.

Εγκαταστήστε μια αξιόπιστη λύση ασφαλείας και ακολουθήστε τις συστάσεις της. Στη συνέχεια, οι λύσεις αυτές θα λύσουν την πλειονότητα των προβλημάτων αυτόματα και θα σας ειδοποιήσουν εάν είναι απαραίτητο.

Είναι ασφαλής πρακτική να ελέγχετε τη διεύθυνση του αποστολέα. Τα περισσότερα ανεπιθύμητα μηνύματα προέρχονται από διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δεν έχουν νόημα ή φαίνονται ανόητες – για παράδειγμα, amazondeals@tX94002222aitxcom ή παρόμοιες. Τοποθετώντας τον δείκτη του ποντικιού πάνω στο όνομα του αποστολέα, το οποίο μπορεί να έχει γραφτεί παράξενα, μπορείτε να δείτε την πλήρη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Εάν δεν είστε σίγουροι εάν μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι νόμιμη ή όχι, μπορείτε να την τοποθετήσετε σε μια μηχανή αναζήτησης για έλεγχο.

Εξετάστε τι είδους πληροφορίες ζητούνται. Οι νόμιμες εταιρείες δεν επικοινωνούν μαζί σας εκ των προτέρων μέσω ανεπιθύμητων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να σας ζητήσουν προσωπικά στοιχεία, όπως στοιχεία τραπεζικής ή πιστωτικής κάρτας, τον αριθμό κοινωνικής ασφάλισης και ούτω καθεξής.

Να είστε επιφυλακτικοί εάν το μήνυμα δημιουργεί μια αίσθηση κατεπείγοντος. Οι απατεώνες συχνά προσπαθούν να ασκήσουν πίεση δημιουργώντας μια τέτοια αίσθηση. Για παράδειγμα, η γραμμή θέματος μπορεί να περιέχει λέξεις όπως «επείγον» ή «απαιτείται άμεση δράση» – για να σας πιέσει να ενεργήσετε.

Ο γραμματικός και ορθογραφικός έλεγχος είναι ο αποτελεσματικός τρόπος αναγνώρισης ενός απατεώνα. Τα τυπογραφικά λάθη και η κακή γραμματική είναι κόκκινες σημαίες. Το ίδιο και οι περίεργες φράσεις ή η ασυνήθιστη σύνταξη, που μπορεί να προκύψουν πολλές φορές από τη μετάφραση του μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

ΠΗΓΗ